Dag 8 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Min absolut dåligaste vana är att stöta bort människor som är bra.
Lättare att bli lämnad än att lämna. Men på något sätt
så stöter jag inte bort dom som faktiskt gör mig illa.
Skumt det där. Kanske är en sån där Masochist eller hur fan det stavas.
Eller så är det rädslan att komma en människa så pass nära igen,
efter det som hände mig när jag va ung,
att komma så pass nära att dom kan störta mitt liv,
rasera det i miljoner bitar.
Och därav att jag aldrig öppnar mig på samma sätt för någon jag vet
är dåligt för mig, och då kan den aldrig göra mig hälften så illa.
Vet faktiskt inte, det är väl det absolut jobbigaste att inte veta
varför jag gör så riktigt, för jag sårar folk på det sättet.
För jag kan göra riktigt elaka saker, utan att menar det,
för att stöta bort dom, för att jag inte ska kunna bli sårad av den.
Nej svårt och förklara utan att lämna ut mig här totalt och ge exempel.
För vissa människor som är mindre trevliga, som jag inte skulle gråta om
dom plötsligt skulle försvinna från jordens yta läser ju min blogg,
och inte ska dom ha det nöjet och veta vad som hänt ;) mohaha!

Nej men det är min dåliga vana! ;D
Men börjar bättra mig lite iallafall!
Babysteps!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0