Dag 8 – Ett ögonblick

Ett ögonblick.
Kan berätta om den kväll jag kände total lycka, kändes som allt
skulle lösa sig.
Hel min dag hade varit dålig, hade tänkt att skita i min egen student
pga att ingen skulle komma ut på min student till skolan.
Jag va så ledsen att tårarna inte kunde sluta rinna.
Jag messa Marcus, för jag behövde någon, han kom på två minuter,
inte för att prata om vad som hänt, utan för att bara finnas
där, för att hålla om mig.

Även fia märkte att något va fel.
Hon messade min mamma, och sa att hon skulle komma hit,
men jag fick ingenting veta. Att mamma skulle hålla mig inne.
Men va ändå inte så sugen på att gå ut någonstans.
Helt plötsligt när jag sitter vid datan, knackar det på min dörr,
där stod min absolut bästavän och Conny.
Jag vart stum av lycka, vart så glad, hon visste att jag behövde
henne utan att behöva säga ett ord till henne,
hon bara släppte allt och kom till mig.
vi satt på mitt rum o skratta o flumma, jag läste upp lite grejer
som någon skrivit till mig på fb.
Sen skulle vi ut och ta en rök.  Då kom Victoria och satte sig hos oss.
Sen kom även Bina och Robin och skulle ge mig mina student presenter.
Fick 12 stycken, helt sjukt. Sen kom Marcus gående.
Och då kände jag att lyckan va total. ALLA mina absolut närmsta vänner
va där, för mig o bara mig. Min kärlek va där, för mig, bara mig.
Vi satt och skratta, kommer inte ihåg sist jag skratta så  mycket
sist, sist jag mådde så bra, och verkligenkände sån värme och
lycka i hela min kropp. För det va vad jag kände. Lycka!
vi satt och skämta om toaborste <3. Olika sätt att plocka upp hundbajs
med osv. Helt sjukt. Marcus tyckte han hade sjuka vänner tills
han mötte mina och mina satte igång.

runt 12 tiden drog alla, utom marcus.
Vi gick upp på rummet, kollade på film Arn & sen 9 millimeter.
Vi låg o mös, pratade, och jag kände sån himla trygghet,
en trygghet jag aldrig känt i hela mitt liv.
Jag fick verkligen den perfekta kvällen. Med alla jag älskade.
Jag kunde inte ha önskat mer. Det är de bästa ögonblicket
i mitt liv. Jag sitter här, helt tårögd,
av glädje och sorg, för att saker har förändrats. Det ända
jag verkligen har bestått lika bra som alltid är min bästa.
Men det är en dag som ingen kan ta ifrån mig.
Jag va lycklig, på riktigt.
tack <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0